Перш ніж потрапити у кінцевий реліз, кожна гра задля покращення/підтвердження своєї якості проходить низку ключових етапів, у ході яких потрапляє до гравців. А більше навіть задля маркетингу “розігріти інтерес”, дізнатись: Balance Testing означає наскільки гра є комфортною для гравців? Чи не витікають від напруження мізки і оченьки при проходжені рівнів? Чи сюжет є достатньо цікавим (Learnability Testing)? І чи не потрібно гру допрацьовувати якраз в плані фану (Fun Factor Testing)?

Об’єднуються вони у:

Публічне Тестування Ігор

  • Ранній доступ (Early Access)
  • Альфа-тестування (Alpha)
  • Тестування фокус групою (FGT)
  • Тестування для друзів (Friends&Family)
  • Закрите бета-тестування (CBT, Closed Beta Testing)
  • Відкрите бета-тестування (OBT, Open Beta Testing)

Ранній доступ — суть раннього доступу до нової гри полягає в тому, щоб ще дужче розігріти інтерес фанатів до того, як вона завершена. Це забезпечує розробників додатковим фінансуванням, а також дає доступ до стабільного потоку відгуків та рекомендацій. Ранній доступ, як правило, вже є платним навіть у тому випадку, якщо релізний версія гри запланована як безкоштовна. Що характерно, проекти зі статусом «Ранній доступ» малопридатні для повноцінного ігрового процесу, так як містять багато «багів», а їх контентне наповнення далеке ще від фінального. Більш того, ігри у ранньому доступі часто оновлюються, при цьому розробники нерідко змушені видаляти дані користувачів, що призводить до втрати прогресу і досягнень у грі.

Альфа Тестування, Фокус групою Тестування ігор, Френдс & Фемелі тестування — це теж ранні етапи тестування ігор, потрапити на які можна тільки за запрошеннями. Переважно запрошення розповсюджуються у фан-клубах і офіційних коммюніті ігор. Як правило, ці етапи тестування широко не афішуються і сфокусовані на перевірці базових систем і певних аспектів гри. Альфа Тестування, Фокус групою Тестування ігор, Френдс & Фемелі тестування передбачає сувору угоду про нерозголошення інформації (NDA), яка забороняє в будь-якій формі ділитися інформацією про побачене учасникам цих видів тестів. Угоди не має тільки за рідкісними винятками.

Закрите Бета-Тестування (Closed Beta Testing) — це публічний вид тестування нових ігор. Зазвичай Закрите Бета Тестування ігор проводиться у кілька етапів. Кількість допущених гравців, може варіюватися від декількох сотень до десятків тисяч (цифри зростають від етапу до етапу). Потрапити на Закрите Бета Тестування можна через форму-заявку на сайті розробника або видавця. Відгуки справжніх гравців — важлива частина Бета Тестування, які отримують організацією тестування. Цілі Бета Тестування можуть бути різними: від простої перевірки роботи серверів під реальним навантаженням до перевірки ігрових механік і пошуку непомітних дрібних помилок.

Відкрите Бета-Тестування (Open Beta Testing) — це фінальна стадія тестування перед релізом. У сучасній ігровій індустрії межа між Відкритим Бета Тестуванням ігор і виходом гри нерідко розмита або ж її зовсім не існує. Бо фактично Відкрите Бета Тестування — це завершений продукт, в якому ще можуть міститися дрібні й незначні помилки, які навряд чи будуть фікситись. Проте статус «Тест» дає розробникам «простір для маневру» і обґрунтований привід зробити відкат гри до релзу в разі критичних помилок. Потрапити на відкрите бета-тестування може будь-хто без реєстрації навіть.

Останнім часом набуває популярності відносно новий формат тестування Game testing from home, Live User Testing, Real-time testing — коротше, публічний (відкритий) стрес-тест. Нерідко він проходить під різними назвами: Стрес-тест, Бета-вікенд, Технічне Тестування, Тестування Навантаження та схожі назви. Але всі вони розраховані на одне — перевірку роботи серверів гри під великим навантаженням і виявлення критичних проблем на пізніх етапах розробки.

Як правило, даний вид тестування проходить майже перед самим Відкритим Бета-Тестуванням. Знову ж таки особливість даного етапу тестування — вільний доступ до гри усіх бажаючих.

Узагальнити… альфа- і бета-тестування — крута штука, так як це в деяких випадках допомагає правильно налаштувати відчуття гравця від гри. Від зворотного зв’язку з користувачів бета-версії може вкрай залежати кінцевий результат, так як, звичайно ж, двісті гравців перевірять відчуття від гри краще, ніж п’ять-сім тестувальників і навіть двадцять розробників, так як вони не звикли до гри, вони мають не забруднені нові, свіжі відчуття.

Буває і таке, що життя вносить свої корективи і навіть у найчиткіший план не спрацьовує і коли дата чергового релізу гри переноситься, фанатам пропонують тривалий час задовільнятись Бета версією гри.

Game Submission/Pre-Production Stage

Є частиною Закритого Бета-Тестування теоретично. На цьому етапі тестування ігор штатні тестувальники ще раз звіряють увесь checklist, чи виправлені усі критичні зауваження гравців. Цей етап також включає перевірку відповідності гри та сертифікацію, ліцензування, комплаєнс.

Реліз

Фінальна стадія запуску гри називається «Реліз» і є формальною датою прем’єри гри. Реліз свідчить про повну готовність заявлених можливостей гри, а також відсутність у ній критичних помилок. Незважаючи на статус фінального продукту, розробники можуть випускати в подальшому: патчі, оновлення, а також платний і безкоштовний додатковий контент для покращення гри.

Як тестують ігри у закритому режимі у дописі: Як тестувати ігри? Базові знання

Related posts

Leave a Comment

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.