Як то кажуть: «І конику зрозуміло!»  Тестування мобільних додатків суттєво відрізняється від тестування десктопного програмного забезпечення. Адже, монітор комп’ютера та телефон – пристрої зовсім різні, як на вигляд, розмір, внутрішнє начиння, й по технічних характеристиках.
    Зазвичай мобільні девайси, більшості середньостатистичних користувачів – це не надто дорогі пристрої, з не дуже потужною серединкою, плюс трапляються ПІП…@#* непередбачувані 100% китайці.
    Отже, мобілки в рази слабкіші за персональний комп’ютер, тому не можуть працювати як вони. Але прогрес у цій ніші телекомунікації, сфері інформаційних додатків – рухається доволі стрімко. Операційні системи мобільних телефонів, швидко застарівають, крім того, межа на оновлення їх ОС.
    В той же час ран жування версій ОС, від геть застарілих, до найновітніших, залишається навпаки – широким. Різноманіття екранів, їх розширень, характеристик кольорів, конфігурацій комплектуючих – у тому числі.

Отже, при розробці мобільних додатків, і при їх тестуванні, слід зважати на ряд моментів:

  • на відміну від монітора комп’ютера, екран мобільних пристроїв може змінювати орієнтацію;
  • існує певний список обов’язкових функціональних параметрів мобільних додатків, що приписуються кожним конкретним виробником пристроїв. Їм слідувати потрібно обов’язково;
  • мобільний пристрій постійно знаходиться у русі, тому слід очікувати, випадкових дій на пристрої (якщо він не заблокований, якщо мокрими руками, чи в рукавичках натискаєш кнопки або хтось штовхає);
  • девайс постійно перебуває в стані пошуку мережі;
  • при тестуванні слід перевірити роботу програми на неоднакових швидкостях передачі даних;
  • при розробці WEB/Mobile програм потрібно також врахувати перебування в різних погодних умовах. При різному світлі слід використовувати контрастні кольори;
  • необхідно не забувати, що основним завданням, наприклад телефону, як й раніше є дзвінки, і додаток ніяк не повинен заважати цій головній, прямій функції пристрою;
  • відмінні мобільні девайси мають на додачу ще всілякі примочки. І наповнення вашого застосунку, звісно повинно їм відповідати;
  • якщо у вас є можливість під час тестування мобільних додатків, радимо нехтувати емуляторами. Справа в тім, що їх функціонал не завжди відповідає усім реальним можливостям мобільного апарату;

   І враховуючи усі вищенаведені моменти, якщо додаток вашого конкурента теоретично працюватиме краще вашого то, на жаль, користувач вибере його, а не вас, оскільки зацікавлений у якості і комфорті! Аби цього не сталося слід намагатися мінімізувати ризик, максимально підлаштовуючи продукт під потреби цільового користувача. Зробіть мобільний додаток інтуїтивно зрозумілим, зручним, працездатним безперебійно, безпечним, здатним цілодобово й досить швидко реагувати на дії користувача.

Далі, розглянемо головні особливості тестування мобільних додатків, на які варто звернути увагу при функціональному і GUI тестуванні мобільних додатків.

Розмір екрану і touch-інтерфейс:

  • зручний розмір кнопок – щоб не треба було шукати їх на екрані, і легко потрапляти з першого, а не третього разу по них;
  • швидкість відгуку елементів (натиснута кнопка повинна візуально виділятися)

Витік пам’яті:

  • можна перевірити за допомогою програми Instruments (стандартний додаток MacOS)
  • приділити увагу вікнам з великою кількістю інформації, при тривалому перебуванні користувача в додатку розростатиметься кеш.

Перевірка зображення на ретина екранах і різних версія OS:

  • коректне відображення різних елементів на екранах ретина/НЕ ретина;
  • установка програми на коректну версію OS;
  • перевірити установку на всі можливі девайси;
  • різні функції на девайсах: відсутність/наявність камери, автофокусу;
  • відсутність/наявність GPS;
  • роботу карт;
  • тощо

Перевірка типу покупок (відновлювані/НЕ відновлювані):

  • перевірка відповідності фактичної/заявленої вартості додатку;
  • перевірка відновлення покупки незалежно від девайсу, а з прив’язкою до облікового запису.

Перевірка роботи зворотного зв’язку:

  • повідомлення при завантаженні контенту/прогрес;
  • повідомлення про помилку доступу до мережі;
  • наявність повідомлень при спробі видалити важливу інформацію;
  • наявність екрану/повідомлення при закінченні процесу/гри, наприклад (екран Game over)

Перевірка роботи оновлень:

  • перевірка різних шляхів оновлень (wifi, bluetooth, usb);
  • перевірка роботи встановлених змін, місць, куди вони вносилися;
  • переконатися в підтримувані оновлень старішими операційками, щоб елементи які на новій системі працюють добре не падали на старіших версіях.

Перевірка реакції програми на зовнішні переривання:

  • вхідні/вихідні смс, ммс, дзвінки;
  • розряд/вилучення батареї;
  • відключення мережі/wifi;
  • підключення кабелю, карти, зарядки.

Реклама в мобільному додатку:

  • реклама не повинна перекривати кнопки управління додатком;
  • реклама повинна мати доступну кнопку закриття, тому що найчастіше користувач її не шукає, а просто видаляє додаток з кінцями.

Перевірка локалізації:

  • іншими словами на екрані повинно вистачити місця для тексту;
  • дати повинні відповідати формату встановленого регіону;
  • тимчасові налаштування повинні дотримуватися.

Перевірка енергоспоживання:

  • необхідно перевіряти наскільки сильно додаток спустошує батарею пристрою;
  • бо, швидше за все користувач видалить програму, через яку мобілку доведеться під заряджати занадто часто.

    Фух! Завершили. Зрозуміло, кожен пристрій індивідуальний, з огляду на встановлені користувачем параметри конфігурацій. Але тим не менше радимо у загальних обрисах дотримуватися запропонованої інструкції перевірки. Читайте ще нашу статтю по популярних  ОС.

Related posts

QA у ролі Compliance Officer — цікаво ?

Розглянемо ще один можливий шлях #Кар’єри у ІТ для QA тестувальників. Дотичний з юриспруденцією, стратегічним ризик-менеджментом, бізнес аналізом, плануванням в одних точках, а інших...

Читати більше
Командний рядок

Що таке командна стрічка, кілька прикладів як із нею працювати

Сьогодні я розповідатиму про один із най-най-най необхідних інструментів для будь-якого тестувальника, та й не тільки тестувальника. Інструменту без якого фактично не можливо повноцінно...

Читати більше

Leave a Comment

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.